Take me back right now

Tittade igenom massa bilder från Sydafrika nyss. Kände en enormt längtan efter att få åka dit igen, drömde mig bort i nästan en halvtimme nyss och bara tänkte på allt underbart som hände där. Även om mycket var jobbigt och svårt att förstå och acceptera så är jag så glad för att vi åkte dit. Jag är kär i landet helt enkelt. Kändes inte ens som ett enda land då allting är så olika på alla ställen, olika kulturer och traditioner finns överallt tack vare/på grund av apartheid som tvingade urinvånarna i landet att splittras när holländare och tyskar kom dit. Deras kultur har blandats så mycket med västerländsk att mångfalden är otrolig, byar och åkrar i ena staden och i nästa moderna teknologistäder med höghus. Oavsett var man befann sig så fanns det en rytm och en känsla hos folket som var så skön att uppleva. Alla är så himla generösa och tacksamma där, man kände sig välkommen var man än kom! Tror nästan jag njutit mer av resan nu i efterhand när jag tänker på den, än när jag faktiskt upplevde allt. Men jag ska absolut åka dit igen, det hamnar på min lista helt klart. 

                                        
                        
    Jag fick klappa små geopardungar i en djurpark där. Var lite rädd och sjukt glad samtidigt.
                        Dom kunde bitas lite men var bara jättegulliga och klappvänliga. Åh!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback