As we go on we remember all the times we had together

Nu såhär inför studenten så känns det verkligen som man tappat all uppfattning om tider eller vilken veckodag det är. Dom senaste veckorna har så mycket lektioner och halvdagar existerat att det inte spelar någon roll om det är helg eller bara en vanlig måndag. Dessutom vill man verkligen ta vara på dom få lektioner man har i skolan nu på slutet, sista tiden man har med klassen helt enkelt. Sen är det ju en annan sak att mer än hälften av klassen inte tänker så och struntar i allt nu på sluttappen och är hemma och sover (?) istället.

Idag var iallafall en helt onödig dag då man åkte till skolan med den anledningen för att få reda på sitt slutbetyg i litteraturvetenskap. Var läraren där? Nej. Och jag som kommer bli så arg om jag bara får ett VG fast jag gjorde en extrauppgift som BORDE ge mig ett MVG. Vill verkligen inte ha kämpat med den där uppgiften 3 timmar i onödan. Då kommer jag nog gråta lite.
Efter skolan åkte vi några stycken tjejer från klassen in till stan för att fixa färg och lakan som ska utgöra dekoration i skolan och på flaket när vi tar studenten. Jag kom på att jag borde fixa ett nygg legg när jag ändå var inne i stan och lät resten av tjejerna ta hand om shoppandet istället.

Tog mig först en halvtimme att hitta rätt gata där skatteverket ligger på söder, för att sedan konstatera att jag var i FEL ÄNDE av den där jävla gatan, suck. Kände mig allmänt äcklig och ofräsch efteråt. Inte alls redo för att fotograferas inför ett legg som jag ska visa upp vid ganska många kommande tillfällen och faktiskt vill se normal ut på. Har mått dåligt för mitt förra ända sedan jag fixade det när jag var typ 13.
För övrigt så konstaterade jag, efter att ha tagit kortet och skrivit på alla papper och fått se en pappersversion av hur mitt legg kommer se ut, att min handstil är precis lika ful och spretig som när jag var 13. Kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback