Vemdalen here I come!

Perfekt dag. Lugn dag. Varm kväll! Kommer inte kunna sova förns väldigt sent inatt, vårt hus verkar dra åt sig all värme som finns och det är lika varmt inne och ute. Sitter under takfläkten i vardagsrummet nu och sippar vatten hela tiden för att inte bli snurrig. Var ju faktiskt 34 grader i skuggan idag, hur varmt var det inte då i solen?
Jag cyklade rätt tidigt till Vällingby för att fixa nya hörlurar till min Ipod och lite andra småsaker, väl hemma så la jag mig och solade. Har inte alls bränt mig idag för en gångs skull utan bara blivit brun och fin! Låg och sprutade på mig själv med "vattensprutan" hela tiden för att inte storkna. En sån där som man egentligen blöter kläder med vid strykning, haha.

Nu väntar jag på att fobollen ska börja, både jag och mamma  har hejat på Spanien genom hela VM men pappa hejar på Holland nu när Tyskland tabbade sig. (Det var någon som tog sig in på plan nyss och försökte sno första pris-bucklan i direktsändning föressten).
Kan även tillägga att jag tyckte att Hollands nationalsång var väldigt fin, oväntat!

Försöker komma på om det är något jag glömt göra här hemma eller packa ner till vemdalen imorgon, hade nästan glömt för ett tag förut att jag skulle åka! Har dammsugit, diskat, tvättat och torkat hyllor runt om i huset för att glädja mamma och pappa så dom kommer hem till ett fint ovh städat hus sen. Vilken bra dotter jag är ibland!
Nu ska jag göra en islatte och slappa i soffan framför matchen, blir ett uppehåll i bloggandet nu när jag kommer befinna mig i norrlands djupaste skogar ett tag framöver! ciao

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback