Rosé och sockerdricka

Sitter nyduschad och påklädd och ska snart bege mig hem till Daniela och möta Isabelle på vägen. Vi tänkte ha en myskväll och dricka kaffe om jag känner oss rätt (iallafall mig och Daniela). Själv så dricker jag min egna hemmagjorda sommardrink. Just precis, rosé blandat med sockerdricka. Känns kanske lite olämpligt att göra reklam för alkohol i min blogg. Men här kommer det iallafall ser det ut som.
Om man har slut på idéer för goda sommardrinkar så är det den enklaste drinken man kan blanda. Supergott! Gärna med någon frukt i. Blir som en..slarvig sangria?

                                                   
Det absolut godaste rosevinet jag har druckit. Upptäckte det första kvällen i Sydafrika så självklart finns det vissa känslomässiga band till det också. Sedan upptäckte jag att det var ett gammalt och populärt vin som funnits i Sverige jättelänge. Om man ska dricka rosevin ska man definitivt ta det här, Boschendal.

Nedanför är det bilder från staden med samma namn som vinet. Ett av Syfafrikast äldsta vindistrikt. Vi besökte flera stycken som till exempel Stellenbouch som ligger i närheten av detta. Detta hann vi dock inte med men något som de flesta vindistrikten har gemensamt enligt mig är den fantastiska miljön och de vackra husen med typisk holländsk desgin. Låter väldigt vuxet att besöka vindistrikt och gå på vinprovningar i gamla byar som ligger runt bergskedjor men det var faktiskt en fantastisk upplevelse. Åh Sydafrika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback