Sista kvällen jag har huset för mig själv

Idag har varit en bra dag. Började morgonen på Frida's naglar vid Östermalmstorg. Fick jättefina ljusrosa naglar! Lite ovant måste jag säga med nagelförlängning men valde att inte göra så mycket längre än mina egna, så känns som att de sitter på ordentligt. Det tog nästan 3 timmar (!) eftersom det var en elev där som gjorde dom. Gjorde även att priset sänktes och det gick på 400 kr. Verkligen värt det, har velat prova det här jättelänge. Det var omöjligt hela dagen att inte stirra på naglarna och beundras över dom vad jag än gjorde haha. Väl tillbaka på jobbet vid 12 så blev jag nästan ensam på kontoret direkt då de andra som börjat tidigt gick hem tidigt också. Själv satt jag kvar till kl. 18 men hann bli klar med allt in för helgen iallafall. Kokade kaffe 3 ggr under 6 timmar, så trött var (är) jag. Hatar att behöva vara sist ut för då måste jag tänka på allt som att stänga av kaffebryggaren, slå av alla maskiner, släcka lampor, stänga grinden och låsa dörrarna. Blir osäker på om jag glömde något bara för att jag tänker på det nu dessutom.

På hemvägen lämnade jag tillbaka en kofta jag köpt på gina och bytte den mot en enkel lång topp istället. Tror jag behöver sånt mer inför resan om precis 3 veckor.
Har precis ätit tortilini, satt igång en disk och en tvätt-maskin. Imorgon måste jag verkligen städa lite innan mamma och pappa kommer hem. Jag lyckas alltid skjuta upp allting sånt tills dagen innan eller just den dagen de kommer hem. Suck.

Tänkte slänga upp lite bilder på hur det ser ut på min arbetsplats. Hade tänkt ta bilder på utsikten också (man ser ändå till min förra skola Blackebergs gymnasium och till Hässelby strandbad. De är rätt långt med tanke på att kontoret ligger på Söder vid Zinkens). Men pga dåligt väder så har man inte sett så pass långt och idag så glömde jag det så klart när solen var framme.

                           
                           
Såhär ser mitt arbetsrum ut. Under mina raster lägger jag mig alltid och slappar i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback