Morgonrock..badrock?

                                                                

Så,med en rykande kopp kaffe i handen fortsätter jag skriva lite. Det vita luddiga på bilden är då min "nya" morgonrock. Varför jag gjorde citattecken är för att den inte riktigt är ny,den har tillhört min farmor men hon hann inte använda den så mycket innan hon dog så den är i jättefint skick! Den har silvriga detaljer på ena sidan vid axeln och neråt. Dessutom (tro det eller ej) så har den inbyggda axelvaddar haha! Tycker det känns jättefestligt. Men den är väldigt varm och skön så jag har fastnat för den.
Jag trodde jag skulle tröttna på att vara ensam hemma ett tag och var redo att ta bussen upp till norrland igen till mamma och pappa men sen fick jag vettet tillbaka och insåg att jag bara borde njuta av tiden som jag får vara själv. Plus att jag måste lära mig att sova själv? ah,oh,ih. Jag vill inte,neeeeej.

En bra nyhet är iallafall att jag äntligen ställt mig i bostadskön och börjat samla poäng,bättre sent än aldrig. Mamma som aldrig vill att jag ska flytta hemifrån suckade och lät besvärad när jag berättade det. Hon behöver iallafall inte oroa sig nu, har säkerligen inte första tjing på nån lägenhet förns om 2 år ändå. Och att jag skulle FÅ en är nog inte ett alternativ..

Nu ringde telefonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback