Stackars Ebba!

Jag vet,man ska inte ha förutfattade meningar om folk man inte känner. Men när en ung välbetald tjej(vad får hon betalt för egentligen?) sitter och är redaktör för en tidning som inriktar sig på 25åriga läsare men som ändå når gruppen med 12-14åringar,så kan man inte sitta och rekomendera smink och hudvårdsprodukter till priser för deras månadspeng på ett år. Hallå,Ebba hur tänker du då?
För att komma till saken så är det nu så att Ebba von Sydow faktist har fått sparken från sitt jobb som chefredaktör,vilket hon själv nekar till. Hon säger att hennes nya jobb innebär att hon ska vara aktiv och endast skriva på deras internetsajt,och komma med nya och fräscha tips där - enligt henne själv. Detta lär då egentligen vara hennes ' riktiga drömprojekt '.
Jag måste bara erkänna,jag tycker inte om dig Ebba,förlåt. Men att skriva en hel bok om sin egen stil och egentligen bara vilja att andra unga flickor ska klä sig likadant och se ut som en själv,det är helt enkelt korkat. Och dessutom är det fel,i din situation som "kändis" och då tyvärr ha makten till ännu mer inflytande,att utnyttja det.
Men jag lovar,jag ska spana in ditt lilla internetprojekt varje dag och se vad för spännande du lägger upp,ännu mer intressant ska bli att se vem som blir att ta över platsen på VR som chefsredaktör efter dig. Ser fram emot att se hur du gör dig i internetform,blir kanske inte så stor skillnad från förut,med tanke på att du praktist taget bodde framför din blogg på VR och mest fördrev tiden där med att lista upp vad du själv köpt och tänkte göra på din fritid. Kanske var en av anledningarna till att du fick sparken,tidningen kallas ju ändå VeckorRevyn och inte Ebbas Tidning.
Varför startar du bara inte en egen blogg,som alla andra? Eller skriv en ny bok om dig själv? Helt ärligt talat så retar det mig att någon kan få sitta och mala på så som du gör,min blogg är till och med intressantare.
Jag ska fortsätta be för alla små Ebba-kopior runt om i Sverige,och att dom faktist när din bok kommer ut,låter den stå kvar på hyllan i Åhlens tills nästa års bokrea då den är nere till samma pris som en liten 7-sidig pixbok med bilder för barn. Då ska jag köpa den,kanske rita lite i den. Sedan när jag mår dåligt,ska jag ta fram den och skratta  åt det som framförs i äkta ebba-anda. Alltså åt Ebbas stil,som faktist inte alls är mode,utan egentligen bara just Ebbas stil.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag håller med dig. Hennes liv verkar så otroligt ytligt! fast det är klart, om hon trivs så...

Postat av: elica

Jag tycker att hon är duktig - lite för shallow - men ändå duktig. Hon är jättetrevlig IRL, och så.. Fast jag är inte ett stort fan av VR.

2007-03-31 @ 10:51:48
URL: http://elica.blogg.se
Postat av: E

Elica - jag vet att jag skulle få mot-kommentarer från dig,för jag vet att du har träffat henne :)
Du får förlåta mig,jag kan bara inte tycka om henne haha..
Ellinor: Ja,som dom flestas? Det är bara något speciellt med henne..

2007-03-31 @ 13:13:10
URL: http://frokenlindh.blogg.se
Postat av: Sophie

Jag tyckte aldrig om henne, allting handlade om henne, inte så roligt att läsa en tidning när den cirkulerade kring Ebbas liv.. :)

2007-04-02 @ 11:32:03
URL: http://ja.faktiskt.blogg.se
Postat av: elica

Haha :D:D

2007-04-03 @ 08:06:40
URL: http://elica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback