Lite top10 av mina favoriter'

Bästa filmerna någonsin,dom du måste se innan du dör..

1.
. Skönheten och Odjuret - Ja,jag vet att den är tecknad,men det kommer aldrig göras en bättre film än denna någonsin.
2. Phantom of the Opera - ingen film,eller musik har förut gett mig samma känsla. Har älskat den ända sedan jag köpte skivan med musiken från musikalen på Broadway som 9-åring. Jag har ett hjärta för musikaler.
3. Gröna Stekta Tomater - En underbar film,mindre känd kanske. Sorglig,romantisk den har allt,se!
4. Benny och Joon - en av mina favoriter med Johnny Depp. Ovanlig historia,med en ovanlig roll. Som han alltid lyckas lika bra med.
5. A walk to remember - Man gråter genom halva filmen,den är nästan överdrivet sorglig. Men vad jag tycker om denna film
6. Sliding doors - En Otroligt genomtänkt,och fulländad film. Den fångar helt och hållet den där "tänk om" - känslan. Om ni ser den så förstår ni vad jag menar..
7. Gröna Milen - Jag var alldeles för ung när jag såg denna film för första gången,den har många dolda budskap.
8. The Note book - Jag sökte dig och fann mitt hjärta, en vacker kärlekshistoria.
9.The shining - Största rysaren,och den håller än. Jack Nicholson är så läskig att man nästan dör.
10. City of Angels - Är inget stort fan av Meg Ryan och hennes skådespelarinsattser men den här filmen, om en ängel som ger upp allt för ett liv på jorden som mänsklig för kvinnan han älskar. Gåshud garanterat.


Kommentarer
Postat av: malin

men gud vad vi gillar samma filmer!
Phantom är alltid min nummer ett, men A walk to remember, stekta gröna tomater, the notebook. alla underbara.

Postat av: E

åh,du har sett GST? aldrig träffat någon annan som gjort..haha
Det är bara för att vi har bra filmsmak malin!

2007-04-02 @ 21:25:18
URL: http://frokenlindh.blogg.se
Postat av: Sophie

Åh, jag kommer ihåg när vi såg The Phantom of the Opera, jag höll på att gråta ibland när jag såg filmen bara för att den var så jävla bra! =)

2007-04-03 @ 17:16:03
URL: http://[email protected]
Postat av: E(ägare)

haham,jag minns! jag vart helt tagen. VILKEN är din nya blogg S?

2007-04-03 @ 20:21:08
URL: http://frokenlindh.blogg.se
Postat av: Sophie

Oj då, fan jag skrev i min email, är man virrig eller är man virrig? :( Haha, pinsamt pinsam xD

2007-04-03 @ 21:29:07
URL: http://virrigsomfan.blogg.se
Postat av: Abduljeanett

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2009-01-22 @ 11:12:10
URL: http://abduljeanett.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback