Gran Canaria

Gran Canaria


Nu är jag tillbaks,till kylan och allt hemskt som hör till här i Sverige.
Hade en underbar vecka på Grañ Canara med oerhört bra väder(omkring 30*C) vilket är ovanligt för Kanarianskt väder. Vi har mest solat och strandat hela veckan,med långa strandpromenader runt halva ön och även hunnit med en hel del shopping i Las Palmas där jag till min förvåning hittade småbutiker som MANGO & ZARA.
Men underbart är alltid kort och nu är vardagslivet tillbaks,saknar redan dom små gatorna vid vårat hotell och bussarna till playa del ingles,som vi tog nästan varje kväll när vi skulle äta eller gå på discocafén. Det tog emot att gå på planet. Saknade även alla påträngande 'resturang-lockare' som fanns överallt,och tanterna i beauty salongerna som ville att man skulle komma in och lägga sitt hår hos dom,t.o.m killarna som man råkade på ibland om kvällen utanför Clubbarna(stripp?) som ville ha med mig in,medans mamma och pappa protesterade och föröskte förklara att jag inte var myndig. Dom utgjorde ändå sin del av min semester. Men mest av allt saknar jag en viss person som alltid simmade vid våran pool sent på kvällen då den var tom,och öde - (trodde han).

Med drygt 500 bilder på kameran efter resan valde jag ut några anständiga,värda att lägga upp och visa!
Nu längtar jag bara tills nästa resa vi gör.. vart det nu kan tänkas bli?

- EIYL

Kommentarer
Postat av: Elica

åååh, vad kul! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback