Jag gillar Sverige-sommar

Halva sommarlovet är redan borta,och jag har inte bloggat på en hel vecka. Man skulle kunna tro att jag hade något vettigt för mig om dagarna,som höll mig riktigt upptagen;men nej så är det absolut inte.
Jag har jobbat färdigt och njuter just nu bara av att göra ingenting. Till skillnad från många andra lider jag inte alls av dessa samvetskval för att "slänga bort" eller lämna sommaren outnyttjad. Är inte detta vad sommaren just handlar om? Jag kräver inte flera veckor på ett litet skitställe uppe i norrland eller sydsverige i en sommarstuga.
Jag känner aldrig behovet av att resa utomlands på sommaren heller,kanske på sin höjd några dagar i Danmark, men isåfall endast för Köpenhamns shopping eller Bornholm med sina fina sol&bad-miljöer.
Sommaren för mig tillhör Sverige,gärna på hemmaplan i Skälby/Stockholm.
Visst sneglade både jag och mamma på Grekland i katalogerna som dimper ner i brevlådan när man hörde om regnvädret som väntade under hela Juni,men kolla ut genom fönstret idag? Har legat och pressat och druckit Loka Lime i flera timmar nu. Låg då och tänkte på allt detta och hur underbart Sverige egentligen är,och hur fantastiskt det är att vädret kan vara så växlande på en plats på jorden(rimm:här i norden). En sak är säker,när det ska bli sommar här,på riktigt,så blir det kanonvarmt det är ingen tvekan om saken. Vintrarna är långa och kalla och oftast iallafall fulla av snö. Så när man tänker efter så har vi iallafall möjligheten till det mesta är,Jag älskar Sverige!
Nej så här får pengarna sparas och  vänta tills i vinter då min familj verkligen ledsnat på snön och blasket(som jag självklart är tacksam för att vi har,innerst inne) och vill åka iväg till Malaysia eller Sydafrika!
Jag är ganska lättroad och kräver inte mycket i allmänhet för att ha roligt,en dag på stranden vs. en dag på stan? spelar mig ingen roll,men jag har inte då heller dåligt samvete för att bara drälla omkring och inte göra något. Jag har förtjänat detta,jag har jobbat hårt i några veckor,nu vill lönen bli spenderad.Fast måste hålla i pengarna lite tills vi åker ner till västkusten några dagar i augusti och hälsar på mormor och morfar. Jag ska föressten ¨åka upp senare till vemdalen bara för att jag älskar stockholm så innerligt på sommaren och inte ville ödsla tid däruppe i Härjedalen alldeles för mycket utan sällskap i år! Ska bli intressant att se om jag klarar 7 timmar på en buss lika bra som när jag var 8 år,fan vad jag va rmodig som åkte ensam då. Vad har hänt? Jag är nervös för att ha tråkigt och få panik i bussen.
Nu måste jag ta en isté ur kylen och gå ut och joina mamma på verandan,som nyss kom hem från bandhagen!

Kommentarer
Postat av: Conradnikita

I visited your web so many times and I do not know why I keep going back. I guess your drawing and writing are so good, they make me think about life and God. Your work is inspiring


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback