Mitt nagellack är slut

Visst,helgen är alltid lika välkommen. Men när det slutar med att sitta framför tvn med mamma och titta på Lets dance ja då undrar jag bara vart det gick fel någonstans?
Hade ingen större lust att gå ut ikväll heller,eftersom ett antarktiskt-liknande väder har drabbat oss.
Sitter nu och dricker mig varm med kaffe och doftar på rosor mamma köpt till mig idag,så jag kunde fylla min nya vas och sedan öka på samlingen av torkade blommor!
Väntar på avsnittet av Hjälp,och sedan ska jag titta reprisen av stockholm live.
Påtal om gamla trevliga repriser,så har jag fått största
Dolly Parton-nojjan. Lyssnar sönder Joline,working 9 to 5 och I will always love you. JAG ÄLSKAR COUNTRY! makes me wanna dance.
Hela hon är otrolig,förstår inte att något så högt och vackert kan komma från något så litet(och nu pratar jag bara om vissa delar av hennes kropp). Hon ser ändå ganska trevlig ut,ingen typisk Hollywood kvinna direkt,föruom  brösten dock.
Det känns som att allt gammalt och kanske nästan glömt kommer på nytt i vår.
T.ex det alldeles underbara swinging sixties!
Vissa personer,även fast dom inte är döda fast helt klart Återuppstår i år som starka modeikoner och ikoner för övrigt är solklart beniga Twiggy,jag gillar hennes vintage stil riktigt mycket.
Två andra supersköna blondisar är Brigitte Bardot och Marilyn,som verkligen levde det superlyxiga cest la vie-livet.Borde nästan tagit med dom som två historiska blondiner i min uppsatts till Engelskan om samma ämne. Sist men inte minst blir Grace Kelly, Intellekt&intellegens och utseende,vad finns det som det typiskt kvinnliga 50tals-idealet inte hade? Att hon sen fick en av världens snyggaste väskor uppkallad efter henne själv var nog efter allt en av dom största meriterna.
4 historiska kvinnor som är mina personliga favoriter. Återstår bara att se vilka av 90talets- och sedan 2000-talets kvinnor som lyckas ta sig upp till samma nivå,intressant.

ps.döpte rubriken till 'mitt nagellack är slut' i brist på annat,och att det är ett faktum.

- EIYL.

Kommentarer
Postat av: Patsy

Men var är min stilikon Edie Sedgwick. Hon är ju underbar !:D Och sextiotal. Sienna snor ju allt av henne :D + she was a blond
Twiggy in my heart as well :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback