Bohem eller Kontrollfreak,vad är du?

Det är tisdagkväll,och jag sitter och fryser. Insvept i filt med stickad tröja och raggsockor. Men ingenting hjälper. Kan det vara dom långa promenaderna i snö och kyla som jag och Patsy tvingades gå idag? Dessutom var jag jätteförkyld innan och halsen värker som tusan. Sportdagen var fyllt med motion men inte med tennisen som vi hade tänkt,allt gick fel. Vi gick fel,kom försent och ja..Bowlingen var däremot mycket trevligare. Jag vann,vilket alltid gör det extra roligt.

Har på senaste tiden börjat känna mig väldigt oengagerad och prestigelös,som om att jag måste hitta fler intressen eller hobbys. Jag vill ha fler saker att tänka på och kontrollera,inte bara om mitt nagellack håller på att ta slut eller något annat egentligen ganska obetydligt. Jag är ett kontrollfreak och inte en bohem,men jag är en stor tänkare. Det är underbart att få ligga ner i sängen och låta fantasin flöda.
Tankar och fantasi använder vi mycket för att fly verkligheten men samtidigt ligger verkligheten som grunden till vår egna fantasi.
Jag känner att jag vill jobba med människor,och även fast det låter som en klyscha
att hjälpa andra människor. Men det kan innebära så ofantligt många olika jobb,men jag vet stt eftersom jag aldrig skulle stå ut med en arbetsplats (dvs. ett skrivbord,dator,lampa på ett kontor) och att arbeta där dag ut och dag in så vill jag resa i mitt jobb,jag vill se världen för att veta hur jag kan förändra den.
Mina förälldrar tror inte att jag skulle klara av att jobba med människor just eftersom jag är så oerhört introllerant. Men jag säger som svar att det är kanske just därför som jag måste jobba med människor,överallt. Eftersom jag så fort tröttnar och söker nytt hela tiden,och ofta blir rastlös.
Det här med att hjälpa människor,jobba för fred och frihet är såklart en sak man gör för att uppnå harmoni i världen men även inom sig själv. Något jag vill göra för att jag vill vara med och påverka,vill inte leva ett mediokert liv. För det är vi alla,medelmåttor. Skillnaden är bara den att vissa accepterar det livet och andra  inte.

I've got the time and I'm wasting it slowly
Here in this moment I'm half way out the door.
Onto the next thing, I'm searching for something that's missing.


- Ikväll börjar Desperate Housewifes,klockan 21:00 5an. Alla sitter bänkade!


Kommentarer
Postat av: Patsy

Jag är nog Bohem, eftersom du frågade :P men jag är en hybrid, eftersom jag har lättför att bli lite divig och elak av mig :P

2007-02-14 @ 19:59:37
Postat av: Eivindastri

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback