kallt,väldigt kallt

tror jag har dragit på mig en öroninflamtaion,REDAN.
måste börja ha mössa på mig när jag cyklar..

just nu sitter jag bara inne,e sånhär typisk slappig lördageftermiddag innan en hård utekväll
tittar på ännu ett batnrningsprogram,för barn. Eller om förälldrar som måste börja laga bra mat åt sina barn för att dom annars kommer dö i förtid,jag tycker det börjar bli överdrivet.
Shit,dagen förälldrar har ingen kontroll,och gammla generationen säger att det är för att
'agningen som var tillåten togs bort' - vafan man måste väll kunna uppfostra barnen utan fysisk/psykisk misshandel? det gäller bara att ge dom bra vanor ända från början.
Och jag som inte ens vill ha barn, dom kostar mycket. Låter säkert jättesjälviskt,men tror inte jag är typen som skulle kunna bli en bra mamma,egentligen.
finns tydligen bara 2 alternativ för barnen i världen, antingen finns det ingen mat alls
eller så finns det bara fel mat för dom.
Mår så jävla illa,när man tänkker på hur många barn som föds till världen och sen bara sätts åt sidan,eller blir helt överkörda av andra,vuxna. Det är inte lätt att vara liten.
Allt det h'r har gett mig lite nya funderingar om vad jag ska fortsätta utbilda mig till efter gymnasiet, jag vill jobba emd människor helt klart. Kanske speciellt inriktat på just barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback