Regnig lördag i November

Hela dagen har gått åt till att hitta mamma den perfekta födelsedagspresenten,hon är så svår att köpa något till. Hon kan alltid se fördelar för oss med det hon får,eller så tar hon det som en pik t.ex ett krämpaket som jag köpte till henne i julklapp förra julen från KICKS. Fanns lie hårschampo,duschkräm,duschscrub osv, och stod dessutom i butiken på en skylt vid bordet där allt låg "En julklapp till din mamma".
Inte läste jag till punkt och pricka på som stod på baksidan av produkterna,dom var ju inpackade!
Sedan visade det sig att hudkrämmerna var "cellulitborttagande".
Mamma tog det som hård personlig kritik.
Hur som helst,nu till födelsedagspresent blir det en massage och ansiktsbehandling på 
stockholm day spa, Åhlens. Jag och pappa delade på kostnaden. Sedan har jag köpt 2 paket brända mandlar för det vet jag att hon älskar och det är lite mer personligt.
Tur att hon kommer hem precis ikväll så vi faktist hinner fira hennes femtioandra födelsedag.
Blir antagligen frukost på sängen imorgon,och sedan går vi nog ut och äter i sumpan på kvällen,en kineskrog.

Nu sitter jag här och känner mig nostalgisk när jag kollar igenom massa fotoalbum, från i sommras och till och med några sommrar tillbaks och även Mexico!(Först nu såhär som jag ser hur otroligt solbränd jag kan bli) Och det får mig att tänka på en sak.
Att åren går verkligen fort,onödigt fort,ett helt år sen som jag var i mexico redan och det känns som max nån månad sen. Och det är först nu som jag har insett den stora grejen med allt som kommer hända nästa år, att jag måste skiljas från alla jag känt i 4 år.
Börjar nästan bita på mina lila naglar..
Sommarbilderna tröstar iallafall lite i det här urtrista vädret(inte för att det känns något i mina knän men endå)
Dagens mest spelade låt är Let it be,Beatles. Man blir lugn och avslappnad av den
Fast jag vet inte riktigt vem som representerar 'Mother Marry' i mitt liv?

When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom
Let it be
And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom
Let it be
Let it be, let it be
Let it be, let it be
Whisper words of wisdom
Let it be
And when the broken hearted people
Living in the world agree
There will be an answer
Let it be
For though they may be parted there is
Still a chance that they will see
There will be an answer
Let it be..



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha, jag skrattade när jag läste om ditt presenproblem...

Kan faktsikt tala om att det där med celluliterna händer ibland. Mina kompisar höll på att köpa en sån förpackning till Lisa, för det trodde att det var tigerbalsam... ;)

Postat av: vildaelly

haha,köpte dom en sådan?
eller var det bara NÄRA på,hade varit komiskt annars haha ^

2006-11-28 @ 12:47:45
Postat av: Ellinor

nej.. det var bara nära, sen kom en expedit oh frågade om de verkligen skulle ha cellulitkräm??

2006-11-28 @ 18:08:00
URL: http://drelly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback