Tredje advent

112086-16

Bara tre dagar kvar av skolan,och bara 7 dagar kvar till Jul och Kryssning med pappa till finland med Silja Line. Sedan blir det julbord,antagligen på min praoplats och släktmiddagar m.m
Väldigt orättvist att en massa kompisar åkt i väg utanför europa och till värmen, till exempel Australien eller Sydafrika. Jag vill också? Här sitter man i 'halvkylan' och det känns som att det är oktober,i brist på snö.
Blir kanske ingen skidåkning uppe i Härjedalen alls på jullovet om det vill sig illa,då har jag ingen lust att ens åka dit och sitta 7 timmar i en bil.
Har just satt i en hårinpackning och sitter här nu för att fördröja tiden så att den får värka.
Har gått runt och småätit russin hela dagen,min nya obsession tror jag. Ätit nästan en hel burk,av dom där russinen dom flesta avskydde när dom var barn. Men jag tycker om dom.
Har skrivit klart min önskelista idag och överlämnat den till mor&far,så att det bara är för dom att börja handla. Jag har faktist inte önskat mig så mycket,en mobil och sedan något speciellt,fint klädesplagg. Annars bara pengar och presentkort. Vilket jag alltid får av min faster,tack för att hon finns,Marie.
En del fina smycken jag sett från
pilgrim,som jag gärna vill lägga vantarna på,men jag planerar att köpa det själv för betygpengarna,så jag hoppas verkligen på många MVG/VG:n i år!
Nu är det nog dags att skölja ur inpackningen och sedan började det visst en bra film på tv(notting hill som jag sett minst 100 ggr går ikväll på 3an men jag måste bara se en viss scen i filmen..) som jag också ska se och sedan äta av lussebullarna och pepparkakorna som jag bakat själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback