Första advent

ÄNTLIGEN,har jag fått min julkänsla.
Även fast det fattas minusgrader och en hel del snö..Nu idag på första advent så kom allting på en gång!
Kan bero på att mamma och jag bakat citronsockerkakor och massa lussebullar,och julpyntat på utanför och inne i huset. Det luktar gott,och det ser fint ut här hemma nu.
Dessutom var jag och Sara på julmarknad idag borta vid den gamla skolan,jättemysigt.
Och jag fick en massa bra julklappstips om vad jag ska köpa till släkten,även nu om det inte blir så att vi alla firar tillsammans. Jag skickar på posten.
En annan sak som var mindre lyckad igår,var min och Julias utflykt.
Vi hade varit Inne i stan(även på julmarknad där på gröna lund,och ätit massa brända mandlar).
Sedan ska vi börja bege oss mot Helenelund,för att träffa julias vän,som hon inte träffat på länge.
Efter det börjar allt strula. Vännen Marie,har fått problem med sin kille så det bär av mot norrtälje och såklart så kan vi inte bara lämna henne ensam utan vi erbjuder oss,söta som vi är, att följa med dit där henne pojkvän bor.
Det tog ganska lång tid innan vi kom dit. Och mina Vagabond-stövlar är INTE gjorda för långa vandringar,så jag längtade mest efter att åka hem.
Jag och julia fick sedan klara oss själva,nånstans nära norrtälje?
Vi åt middag och sedan kännde vi att det var dags att hitta hem! för nu var det riktigt mörkt,och vi verkade befinna oss nånstans i skogen.
Vi hittar en buss som går tillbaks till Danderyd iallfall,för visste jag att det även fanns en buss enda hem till kära jakobsberg! Om bara inte julia hade velat gått av bussen efter 15 min,för att hon ville köpa cigg,och att vi sedan såg att ICA-butiken vi sett på ditvägen endå redan hade stängt,klockan åtta. Och det verkade inte finnas nån jävel i närheten som kunde berätta vart det fanns en kiosk/bussstation.
Därefter började vi få panik,men till slut hittade vi bussen hem och den gick om 30 min drygt.Härligt.
Vi letade därefter upp en skola,och satt och sjöng på en skolgård.En gammal farbror kom fram och frågade hur vi mådde,om allt var okej. Men det var det ju inte, fast snällt av honom att fråga.
Julia trodde vi var ute på landet,och att folket som gick förbi såg ut som lantisar,kanske sant.
Sedan avslutade vi med att printa in våra namn på trafikplatsens busshållsplats,så att alla kan se att dom haft besök ända borta från Skälby!
Vid 12tiden kom vi äntligen hem till Julia,och hamnade mitt i ett bråk på en ungdsomgård i Viksjö.
Ett trevlig avslut på en väldigt strulig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback