snö?

-The black lady knows what she wants for christmas.
Jag,det gör jag. Och jag ska kämpa för det. I sånna här tider brukar folk inte vilja vara ensamma,och söka sig till olika sällskap. Jag bara gick ovh väntade på att det här skulle hända,och pang bom så slår det ner som en blixt i huvudet. Och jag tror att jag är kär,kanske.
Jag har lyssnat på alla slags julsånger,gamla och nya men mest favoriten gläns över sjö och strand sen jag kom hem från avslutningen. Hela processen gick mycket fort, lite uppträdande i aulan sen samling i klassrummen med utdelning av pepparkakor och betyg.
Imorgon,ska jag sova riktigt länge. Och sedan träna sista gången,innan mitt gymkort går ut. Ska förnya det sen efter jullovet. Då julmaten måste tränas bort.
Sitter nu och kollar halvt på Dogville med Nicole Kidman och Stellan skarsgård,jag kommer alltid komma ihåg honom som "mannen som satt i rullstol och blir uppäten av en smart haj" - i DeepBlueSea.
Dogville filmen är för övrigt dåligt filmad,och ganska seg. Jag är inte på humör för något såhär djupt och tungt. Jag behöver komedi och att få skratta mig lycklig,jag behöver lite..sånt här:
till mina fötter,den här på min arm och en singoalla blus i rött eller silvet från VILA.
Räknar iallafall med skorna och blusen imorgon när jag ska snabbshoppa med mamma innan vi ska hem och packa ihop oss inför vemdalen,där det faktist finns snö! UNDERBART.
nu måste jag ta ut mandelkakorna som jag bakat,och sedan fortsätta koncentrera mig på filmen. Kanske skriva ett sent julkort också..?

s.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback